2008-09-09

ONGI ETORRI 08-09 IKASTURTERA

Egunon guztioi,

Zeozer esan aurretik nire aurkezpena egingo dut, Maite naiz eta ikasturte honetan zuen Matematika irakaslea eta horretaz gain Burdinibarreko IKT Dinamizatzailea.

Blog hau gure arteko komunikazioa indartzeko erabiliko dut eta munduan dagoen material interesgarrien lehioa izango da, hori espero dut behintzat. Baina blogak zuen partaidetza behar du bizirik jarraitzeko, iharduera bat proposatzen dizuet: Bilatu internetean "Gure Bizitzan Matematikaren Garrantzia"-ri buruzko artikulu interesgarri bat eta jarri blogean (esteka baten bidez) zure iruzkinarekin batera.

Blog hau gure klaseko bitakora izango delakoan egin dut ANIMOA ETA EKIN LANARI. Ez ahaztu Konfunziok esan zuena:

“Tell me and I'll forget,
Show me and I may remember,
Involve me and I'll understand”

28 comentarios:

Maite_Urinare dijo...

Datorren igandean "Redes" izeneko programa martxan jarrikoa da Matematikari buruzko emanaldi batekin, hemn duzue helbidea:
http://www.smartplanet.es/redesblog/
Maite irakaslea

Anónimo dijo...

Ni erakutsi nahi dizuet zein da umeen ikuspuntua matematiken balioaz gure bizitzan. http://www.uco.es/~ed1ladip/revista/genios/N6/ArtB6/Art136.htm
Kerman Quintela Egiluz

Anónimo dijo...

Artikulu hau topatu dut internet. Esaten du orain matematika gutxiago dakigula eta teknologia berriak erabiltzeko prestatuta dagoen genge gutxiago dagoela. Eta hori ikusita esin izango dugula gauza berriak asmatu.
http://www.volkanrivera.com/esp/?p=450

Nerea Pajares Morán 1.D

:)

Anónimo dijo...

"Con números se puede demostrar cualquier cosa"niretzat ikus dudan esaldi interesgarriena iruditu zait.Esaldi hau Thomas Carlyle asmatutakoa da historiagile eta pentzatzaile bat da.Arrazoi guztia dauka zeren eta gaur egun matematika erbiltzen duzu edozein momentuan eta arazo asko gainditzen dira zientzia honen bidez.esaldi hau proverbia.net izeneko web bateik atera dut.
alex molero martin 1.d

Anónimo dijo...

"zenbakien bidez edozein gauza erakuts daiteke"esaldi hau thomas carlyle izeneko historiagile batena da eta arrazoi guztia du zeren eta edozein arazorako zenbakiak eta matematika erabiltzen dugu.http://www.proverbia.net/citastema.asp?tematica=452

alex molero martin 1.d

Anónimo dijo...

Aurkitu dut artikulu bat non azaltzen da matematikaren garrantzia.Nire ustez oso artikulu garrantzitzua da zeren eta esaten digu nola matematikak erabiltzen direla edozer gauzetarako,eta nola gaur egun ez diegu behar den garrantziarik ematen..
hemen uzten dizuet webgunea:
http://divulgamat.ehu.es/weborriak/publicacionesdiv/medios/elpaisNDet.asp?Id=218

javi molero martín

Anónimo dijo...

Matematika ooso garrantzitsua da gure bizitzan edozertarako erabili behar dugulako, hori esaten du aurkitu dudan artikulu honek:
http://jgarcia.wordpress.com/2006/12/01/la-importancia-de-las-matematicas/
Itziar Pérez 1.D

Anónimo dijo...

Internet bidez artikulu interresgarri bat aurkitu dut. Pizkat luzea da, euskeraz eta gaztelaniaz dagoelako, baina nire ustez, matematikaren garrantzia hobeto azaltzen duena da.

Hemen daukazue web horria, merezi du bigarren orria irakurtzea.


http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/es/contenidos/informacion/dia6_sigma/es_sigma/adjuntos/sigma_19/14_Leccion_Inaugural.pdf

Itziar Aparicio Peña 1.D

Anónimo dijo...

Artikulu hau oso interesgarria iruditu zait zeren eta bertan ikusten da matematikak dibertigarriak izan daitezkela asaltzeko forma aldatzen baduzu.
http://www.diariodemallorca.es/secciones/noticia.jsp?pRef=1546_9_266443

Alvar Ruiz Ruiz

Anónimo dijo...

Matematikak duen garrantziari buruz erakutziko dizuet artikulu batetik niretzako inportanteena iruditzen zaidana:

Las matemáticas las utilizamos en la vida cotidiana y son necesarias para comprender y analizar la abundante información que nos llega. Pero su uso va mucho más allá: en prácticamente todas las ramas del saber humano se recurre a modelos matemáticos, y no sólo en la física, sino que gracias a los ordenadores las matemáticas se aplican a todas las disciplinas, de modo que están en la base de las ingenierías, de las tecnologías más avanzadas, como las de los vuelos espaciales, de las modernas técnicas de diagnóstico médico, como la tomografía axial computadorizada, de la meteorología, de los estudios financieros, de la ingeniería genética...

Las matemáticas son una ciencia pura, cuyos problemas por sí mismos suponen un reto desnudo para la inteligencia.

Su lenguaje universal las convierte en herramienta eficaz para la cooperación entre países más y menos desarrollados, favorecer un ámbito de colaboración que mejore la convivencia y fomentar la paz entre los pueblos.

Todas las materias escolares deben contribuir al cultivo y desarrollo de la inteligencia, los sentimientos y la personalidad, pero a las matemáticas corresponde un lugar destacado en la formación de la inteligencia ya que, como señaló Aristóteles, los jóvenes pueden hacerse matemáticos muy hábiles, pero no pueden ser sabios en otras ciencias.

Helbidea:
http://divulgamat.ehu.es/weborriak/publicacionesdiv/medios/elpaisNDet.asp?Id=218

Nire iritzia:
Nire ustez matematikak oso garrantzitsuak dira geure burmuina garatzeko. Gero eta matematika ariketa gehiago egin, gero eta arintasun gehiago edukiko dugu, bai matematiketan eta bai beste irakasgaietan. Matematikak dira irakasgairik garrantzitsuena,fisikan adibidez,ez badakigu matematikarik ezin izango dugu fisika ariketak egin. Egunero erabiltzen ditugu matematikak, eta batzutan konturatu gabe,adibidez, lagunekin geratu naiz 17:00etan eta orain 15:40 dira, ba oraindik ordu bat eta hogei minutu falta dira.


Ikaslea:
Yurena Blanquez Garcia 1ºD

Anónimo dijo...

Matematikak duen garrantziari buruz erakutziko dizuet artikulu batetik niretzako inportanteena iruditzen zaidana:

Las matemáticas las utilizamos en la vida cotidiana y son necesarias para comprender y analizar la abundante información que nos llega. Pero su uso va mucho más allá: en prácticamente todas las ramas del saber humano se recurre a modelos matemáticos, y no sólo en la física, sino que gracias a los ordenadores las matemáticas se aplican a todas las disciplinas, de modo que están en la base de las ingenierías, de las tecnologías más avanzadas, como las de los vuelos espaciales, de las modernas técnicas de diagnóstico médico, como la tomografía axial computadorizada, de la meteorología, de los estudios financieros, de la ingeniería genética...

Las matemáticas son una ciencia pura, cuyos problemas por sí mismos suponen un reto desnudo para la inteligencia.

Su lenguaje universal las convierte en herramienta eficaz para la cooperación entre países más y menos desarrollados, favorecer un ámbito de colaboración que mejore la convivencia y fomentar la paz entre los pueblos.

Todas las materias escolares deben contribuir al cultivo y desarrollo de la inteligencia, los sentimientos y la personalidad, pero a las matemáticas corresponde un lugar destacado en la formación de la inteligencia ya que, como señaló Aristóteles, los jóvenes pueden hacerse matemáticos muy hábiles, pero no pueden ser sabios en otras ciencias.

Helbidea:
http://divulgamat.ehu.es/weborriak/publicacionesdiv/medios/elpaisNDet.asp?Id=218

Nire iritzia:
Nire ustez matematikak oso garrantzitsuak dira geure burmuina garatzeko. Gero eta matematika ariketa gehiago egin, gero eta arintasun gehiago edukiko dugu, bai matematiketan eta bai beste irakasgaietan. Matematikak dira irakasgairik garrantzitsuena,fisikan adibidez,ez badakigu matematikarik ezin izango dugu fisika ariketak egin. Egunero erabiltzen ditugu matematikak, eta batzutan konturatu gabe,adibidez, lagunekin geratu naiz 17:00etan eta orain 15:40 dira, ba oraindik ordu bat eta hogei minutu falta dira.


Ikaslea:
Yurena Blanquez Garcia 1ºD

Anónimo dijo...

Nire ustez mateatiak oso garrantzitsuak dira, arazo gehienen komponbide direlako.Horrexegatik matematikak ekastea oso garrantzitsua dela uste dut.“La labor del profesor no es demostrar lo que sabe, es transmitirlo”, "Cuando enseñes, enseña también a dudar de lo que enseñas" Ortega Igasset.http://www.mundocitas.com/buscador/Matematicas

Arkaitz Almaraz Herce

Anónimo dijo...

Nire ustea matematikak oso garrantzitsuak dira, arazo gehienen soluzioadirela. Horrexegatik matematikak ikastea oso garrantztsua dela uste dut.“La labor del profesor no es demostrar lo que sabe, es transmitirlo”, "Cuando enseñes, enseña también a dudar de lo que enseñas" Ortega Igassethttp://www.mundocitas.com/buscador/Matematicas

arkaitz almaraz herce

Anónimo dijo...

Aurkitu dudan artikulua oso interesgarria da azaltzen duelako nola matematikak arlo guztietan oso beharrezkoak diren. Hau gertatzen da gizartearen eboluzioaren ondorioz. Teknologi berri ea guztiekin matematikak erbiltzen dira Helbidea: http://deptomat.unsl.edu.ar/Carreras/MatcvF_res.htm
Ikaslea: Aitana Arbizu Delgado 1ºD

Anónimo dijo...

Artikulo hau oso interesgarria iruditu zait ,futbola eta moda matematikarekin ere erlazionatuta dagoela esaten du...adibidez futbolean estadistika asko egiten dituzte nork irabaziko duen jakiteko eta modan forma geometrikoak erabiltzen dira diseinuak egiteko.
http://patriciapaezchiquiza.blogspot.com/2008/04/el-papel-de-la-matematica-en-nuestra.html
Talia Hernando Barranco 1.D

Anónimo dijo...

Artikulu hau pixka bat luzea baina interesgarria da. Honek esaten du matematikak leku askotan aurki ditzakegula. Gauza ugari ulertzeko baliogarriak direla eta egunero erabiltzen ditugula.
Hemen utziko dizuet helbidea: http://www.argia.com/argia-astekaria/2113/zenbakiak-denon-lagun/osoa
Nire ustez, egunero egiten ditugu matematika kontuak gauza askotarako, eta horrek gure burbuinerako ezinhobea da.
Ikaslea: Goizane Alonso Caño 1.D

Anónimo dijo...

Artikulu hau, oso interesgarri iruditu zait, zeren erakusten digu matematikaren aplikazioa bizitzan. Bizitzan matematiken aplikazioa, pentsatzen duguna baino gehiagotan erabiltzen da, baina guk ez gara konturatzen. Gure ingurunera begiratzen badugu, ikusi ahal dugu dena matematikarekin erlazionatuta dagoela.
Web honetan adibide batzuk daude, non matematikak aplikatuta daude.

http://gisc.uc3m.es/~anxo/ep/el%20pais.pdf


Ikaslea: Ianire Amelibia Gallo 1ºD

Anónimo dijo...

Artikulu hau, oso interesgarri iruditu zait, zeren erakusten digu matematikaren aplikazioa bizitzan. Bizitzan matematiken aplikazioa, pentsatzen duguna baino gehiagotan erabiltzen da, baina guk ez gara konturatzen. Gure ingurunera begiratzen badugu, ikusi ahal dugu dena matematikarekin erlazionatuta dagoela.
Web honetan adibide batzuk daude, non matematikak aplikatzen dira.

http://gisc.uc3m.es/~anxo/ep/el%20pais.pdf


Ikaslea: Ianire Amelibia Gallo 1ºD

Anónimo dijo...

Artikulu hau, oso interesgarri iruditu zait, azaltzen digulako matematikak zein eraginak dituen gure burmuiean. pagina honetan aurkitu dut:http://weblogs.madrimasd.org/matematicas/archive/2007/04/23/64199.aspx

Anónimo dijo...

Web gune honetan aurkitu dut informazioa: http://divulgamat.ehu.es/weborriak/publicacionesdiv/medios/elpaisNDet.asp?Id=218."las matematicas las utilizamos en la vida cotidiana y son necesarias para comprender y analizar la abundante informacion que nos llega".Nik uste dut lerro hauek oso ondo laburtzen dutela matematiken garrantzia gaur egunean,eta nire iritzia berdina da, behar digu matematika gaur egunean.

MAIALEN MONDUATE MARTINEZ

Anónimo dijo...

Aurkitu dudan orrian kontatzen digute matematika oso importantea dela mundurako, baina ezezaguna dela ere aipatzen dute.

Artikulua luzea da eta parte interesgarriena amaieran dago.

Irakurri nahi baduzue sartu hemen:

http://www.zientzia.net/informazioa/elhuyar/2000/150/pdf/A150_O40-43.pdf

Ikaslea: Iraide Molinero 1.D

Anónimo dijo...

Aukeratu dudan artikulua oso interesagarria iruditu zait,zeren eta kontatzen du matematikaren garrantzia.
Nire ustez gaur egun oso garrantzitsuak dira matematikak denetarako eta baliagarriak dira gai guztietan.



http://www.elpais.com/articulo/elpporopi/20060130elpepiopi_6/Tes/importancia/matem%C3%83%C2%A1ticas


Andere Delgado Berdugo (1ºD)

Anónimo dijo...

Nire ustez oso interesgarriak dira matematikak. Gaur egun denetarako erabiltzen dugu eta beharrezkoak dira gai askotan.

Horregaitik aukeratu dut testu hau "El Pais" egunkarian argitaratu duela:


El pasado domingo 15 de enero, el Defensor del Lector del periódico que usted dirige dedicó su espacio a algunas reflexiones sobre el mal uso en la prensa de las estadísticas (Porcentajes de doble filo) a raíz de los comentarios de un lector. El periodista recurre habitualmente a los números para dar mayor verosimilitud a sus apreciaciones, pero también los políticos echan mano de ellos. La razón es clara: las matemáticas mantienen desde hace ya milenios una bien ganada fama de fiabilidad, fama bien ganada porque constituyen el más sólido edificio conceptual construido por la humanidad. Ese valor de las matemáticas es único; son indiscutibles, y todos recordaremos cómo en Contacto, la protagonista (interpretada por Jodie Foster) identifica como inteligentes las señales de una civilización extraterrestre porque forman una secuencia de números primos: las matemáticas son universales y fiables en el sentido más amplio de la palabra.

En el artículo citado se menciona un instructivo libro de John Allen Paulos, Un matemático lee el periódico, que da cuenta de cómo las matemáticas se usan equivocadamente en muchos aspectos en la prensa diaria. Pero hay otro libro de John Allen Paulos, El hombre anumérico, publicado unos años antes, en 1990, también por Tusquets, que denuncia el analfabetismo numérico de los ciudadanos. Este anumerismo es lo que facilita que un lector al que se le proporcionan datos erróneos, o mal tratados matemáticamente, acepte las conclusiones sin discutirlas. No es por casualidad que los pilares de la educación sean las matemáticas y la lengua. En efecto, las matemáticas forman el espíritu crítico como ninguna otra disciplina, enseñan a discernir entre varias alternativas y a interpretar correctamente el mundo en que vivimos (como afirmaba Galileo Galilei, "el universo está escrito en clave matemática".) En su libro, Paulos reflexiona sobre el elevado coste social e individual de esta ignorancia matemática.

Los matemáticos españoles estamos preocupados por los pobres resultados académicos en matemáticas en nuestras escuelas, y por la escasa apreciación pública de las mismas. Las matemáticas nos enseñan a enfrentarnos adecuadamente al mundo; en cierta manera, las matemáticas nos hacen más libres. No nos rendimos y luchamos arduamente por cambiar la situación. En 2000 afrontamos con cierto éxito el Año Mundial de las Matemáticas; en 2006 culminaremos el trabajo de seis años con la celebración, por primera vez en España, del Congreso Internacional de Matemáticos, el mayor evento mundial de la disciplina que se celebra cada cuatro años desde 1897. La candidatura española presentada en la Asamblea General de la Unión Matemática Internacional de Shanghai en 2002 resultó votada por unanimidad por los delegados de los casi setenta países asistentes; la elección premiaba el espectacular desarrollo reciente de las matemáticas en nuestro país. Porque, paradójicamente, la investigación matemática española está a un excelente nivel, de tal manera que actualmente es la tercera ciencia de nuestro país. Queremos aprovechar la celebración de este magno evento que atraerá a unos 5.000 matemáticos de todo el mundo a la ciudad de Madrid, para conseguir un aumento de la apreciación pública de las matemáticas, acercarlas a la sociedad y así convencerla de sus excelencias. Parte de esta sociedad son los propios periodistas; acercarlos a esta disciplina, que la conozcan más a fondo, contribuiría también a un mejor uso de la misma. Sabemos que hay un interés creciente de los periodistas científicos por las matemáticas, y esperamos que el congreso de Madrid del próximo agosto sea una ocasión de encuentro para matemáticos y periodistas.

Anónimo dijo...

Matematikak oso interesgarriak iruditzen zait. Nire ustez, gaur egun matematikak erabiltzen dira gai askotan.
Horregaitik aukeratu dut artikulu hau "El Pais" egunkaria argitaratu duela:

El pasado domingo 15 de enero, el Defensor del Lector del periódico que usted dirige dedicó su espacio a algunas reflexiones sobre el mal uso en la prensa de las estadísticas (Porcentajes de doble filo) a raíz de los comentarios de un lector. El periodista recurre habitualmente a los números para dar mayor verosimilitud a sus apreciaciones, pero también los políticos echan mano de ellos. La razón es clara: las matemáticas mantienen desde hace ya milenios una bien ganada fama de fiabilidad, fama bien ganada porque constituyen el más sólido edificio conceptual construido por la humanidad. Ese valor de las matemáticas es único; son indiscutibles, y todos recordaremos cómo en Contacto, la protagonista (interpretada por Jodie Foster) identifica como inteligentes las señales de una civilización extraterrestre porque forman una secuencia de números primos: las matemáticas son universales y fiables en el sentido más amplio de la palabra.

En el artículo citado se menciona un instructivo libro de John Allen Paulos, Un matemático lee el periódico, que da cuenta de cómo las matemáticas se usan equivocadamente en muchos aspectos en la prensa diaria. Pero hay otro libro de John Allen Paulos, El hombre anumérico, publicado unos años antes, en 1990, también por Tusquets, que denuncia el analfabetismo numérico de los ciudadanos. Este anumerismo es lo que facilita que un lector al que se le proporcionan datos erróneos, o mal tratados matemáticamente, acepte las conclusiones sin discutirlas. No es por casualidad que los pilares de la educación sean las matemáticas y la lengua. En efecto, las matemáticas forman el espíritu crítico como ninguna otra disciplina, enseñan a discernir entre varias alternativas y a interpretar correctamente el mundo en que vivimos (como afirmaba Galileo Galilei, "el universo está escrito en clave matemática".) En su libro, Paulos reflexiona sobre el elevado coste social e individual de esta ignorancia matemática.

Los matemáticos españoles estamos preocupados por los pobres resultados académicos en matemáticas en nuestras escuelas, y por la escasa apreciación pública de las mismas. Las matemáticas nos enseñan a enfrentarnos adecuadamente al mundo; en cierta manera, las matemáticas nos hacen más libres. No nos rendimos y luchamos arduamente por cambiar la situación. En 2000 afrontamos con cierto éxito el Año Mundial de las Matemáticas; en 2006 culminaremos el trabajo de seis años con la celebración, por primera vez en España, del Congreso Internacional de Matemáticos, el mayor evento mundial de la disciplina que se celebra cada cuatro años desde 1897. La candidatura española presentada en la Asamblea General de la Unión Matemática Internacional de Shanghai en 2002 resultó votada por unanimidad por los delegados de los casi setenta países asistentes; la elección premiaba el espectacular desarrollo reciente de las matemáticas en nuestro país. Porque, paradójicamente, la investigación matemática española está a un excelente nivel, de tal manera que actualmente es la tercera ciencia de nuestro país. Queremos aprovechar la celebración de este magno evento que atraerá a unos 5.000 matemáticos de todo el mundo a la ciudad de Madrid, para conseguir un aumento de la apreciación pública de las matemáticas, acercarlas a la sociedad y así convencerla de sus excelencias. Parte de esta sociedad son los propios periodistas; acercarlos a esta disciplina, que la conozcan más a fondo, contribuiría también a un mejor uso de la misma. Sabemos que hay un interés creciente de los periodistas científicos por las matemáticas, y esperamos que el congreso de Madrid del próximo agosto sea una ocasión de encuentro para matemáticos y periodistas.

Andere Delgado (1ªD)

Anónimo dijo...

Matematika eta internet lotzen dituen azalpena aurkitu dut sarean. Artikulu oso interesgarria iruditu zait eta horrexegatik auekeratu dut emen eskegitzeko.

Helbidea:http://sustatu.com/1196864742

espero dut gustatzea.

Leire Perez Bastida 1.D

Anónimo dijo...

Artikulu hau aurkitu dut eta egia esanez interesgarria iruditu zait. Matemática gure bizitza guztiarekin erlazionatita dagoelako, edozein gauzetarako erabiltzen dugu.
Bilatu dudan orrian esaten duen moduan matematikak existituko ez bazen gaurko teknologiak guztiak ez ziren existituko, hau da nire iritzia matematikari buruz, hemen usten dizuet URL-a.


http://www.universia.es/html_estatico/portada/actualidad/noticia_actualidad/param/noticia/jecfj.html


Maialen Ramos Núñez 1.D

Anónimo dijo...

artikulu hau aukeratu dut, zeren niretzat hau errealitatea delako. batzuei matematika guztatzen zaie baina beste batzuk, gorrotatzen dituzte. bilboko gazte batzuen adibideak ere ateratzen direlako aukeratu dut. espero dut zeure gustokoa izatea! Hau da helbidea:

http://www.deia.com/es/impresa/2004/12/12/bizkaia/d2/46401.php

IKASLEA: Alexander Díaz

Anónimo dijo...

Interneteko orrialde hauetan aurkitu dugu informazioa:

http://www.argia.com/argia-astekaria/2113/zenbakiak-denon-lagun/osoa

http://www.zientzia.net/informazioa/elhuyar/2000/150/pdf/A150_O40-43.pdf


Gure ustez matematikaren garrantzia web orrialde hauetan agertzen dira. Hitz egiten dute matematiken garrantziari buruz, matematika gauza askorentzat erabilgarriak direla eta matematikaren
munduak ezezaguna izaten jarraitzen duela oraindik.

IKASLEAK: Ana Fernández-Garazi Cano